Het kan gebeuren dat je na aankoop van een uitgave of serie erachter komt dat deze uitgave niet passend is.
Als consument heb je een wettelijk recht op 14 dagen bedenktijd na aankoop, en kun je zonder opgave van redenen retourneren en je geld terug ontvangen.
Ook bij scholen en praktijken kan het gebeuren dat een uitgave niet helemaal is wat je er van verwachtte bij aankoop.
Wanneer je een uitgave wilt retourneren:
Heb je, als school of praktijk, langer de tijd nodig om een uitgave of serie te beoordelen, bijvoorbeeld omdat je wil overleggen met collega's? Dan kun je een uitgave of serie bestellen met 'recht-van-retour'.
Vermeld deze wens in het vak met Opmerkingen: ‘Levering graag met RVR’.
Neem extra bedenktijd, maar voorkom dat de uitgave langer dan 30 dagen op school of in je praktijk blijft liggen.
En wat daarna?
1) Je wilt de gehele levering houden:
- gebruik de bijgesloten factuur voor je betaling;
- zorg s.v.p. voor betaling binnen twee weken na afloop van de betalingstermijn op de factuur;
2) Je wilt álle uitgaven met recht van retour (en daarmee de hele levering) retourneren:
- retourneer deze dan, mét de originele factuur en binnen één week na het aflopen van de recht-van-retourperiode naar:
Schoolsupport, Leerlooierstraat 6, 4871 EN Etten-Leur;
- de kosten voor retourzending zijn (conform onze leveringsvoorwaarden) voor de school of praktijk;
- gebruik zo mogelijk altijd de originele verpakking en bewaar altijd het bewijs van afgifte voor retourzending dat je van het PostNL-afgiftepunt ontvangt;
- Schoolsupport registreert alle retourontvangsten na ontvangst;
- Schoolsupport maakt diezelfde week in haar boekhouding de factuur ongedaan (creditering).
3) Je wilt enkele uitgaven (en daarmee een deel van de levering) retourneren:
- retourneer de deellevering dan, mét kopiefactuur of pakbon, binnen één week na het aflopen van de 30 dagen recht-van-retourperiode naar:
Schoolsupport, Leerlooierstraat 6, 4871 EN Etten-Leur;
- vink liefst even aan wat je retour stuurt;
- gebruik zo mogelijk de originele verpakking en bewaar altijd het bewijs van afgifte voor retourzending dat je van het PostNL-afgiftepunt ontvangt;
- de kosten voor retourzending zijn (conform leveringsvoorwaarden) voor jezelf;
- Schoolsupport registreert alle retourzendingen na ontvangst;
- Schoolsupport maakt in haar boekhouding een correctienota (een creditnota met een negatief bedrag) aan voor het retourontvangen deel;
- Je ontvangt binnen 1 week een kopie van deze creditnota. Je instelling betaalt de originele nota, maar trekt daar dan eerst het bedrag van de creditnota van af;
- Je dient beide nota's (dus de originele en de creditnota) in je administratie te bewaren!
Neem bij vragen gerust contact met ons via service@schoolsupport.nl.
Heb je vragen voor onze helpdesk, mail je vraag dan naar helpdesk@schoolsupport.nl. Bij spoed kun je ons ook telefonisch bereiken op T +31 (0)76 205 01 01 (Docentenservice Helpdesk).
Op digitale en online uitgaven en series is geen recht van retour mogelijk. Het is vaak wel mogelijk om een licentie voor een korte periode als kennismaking af te sluiten. Kijk bij de betreffende online oplossing of vraag er naar via service@schoolsupport.nl.
Zodra je een digitale oplossing gekocht hebt, maken we een licentie voor je aan en krijg je toegang via Basispoort of via toegangonderwijs.nl.
Vertoont de bestelde uitgave zichtbare gebreken, stuur dan een afbeelding hiervan naar service@schoolsupport.nl en vermeld hierbij altijd: het factuur- of ordernummer, organisatienaam en plaats, en de bestelregel (de uitgave).
Basispoort helpt de leerling, de school en helpt ons als uitgeverij. Basispoort neemt drempels weg om veilig en makkelijk toegang te krijgen tot online leren en lezen. Voor onze platformen Documentatiecentrum, Themaplein en NT2 Praat mee! maken we al gebruik van Basispoort. Er zullen de komende jaren nieuwe platformen volgen.
Leerlooierstraat 6
4871 EN Etten-Leur
Nederland
+31 (0)76 205 01 00
service@schoolsupport.nl
Leerlooierstraat 6
4871 EN Etten-Leur
Nederland
+31 (0)76 205 01 00
service@schoolsupport.nl